AVSNITT 17
Hur skapar du tydlig och trovärdig hållbarhetskommunikation?
Vad kan och vad bör du inte kommunicera i ditt hållbarhetsarbete? I veckans avsnitt av Jobba Hållbart podden går vi igenom en praktisk trestegsmodell som hjälper dig att strukturera din kommunikation och undvika greenwashing
Vi pratar om vikten av att kartlägga företagets hållbarhetsstrategi, utvärdera befintlig kommunikation och bygga en tydlig strategi för att nå rätt målgrupper. Genom att kommunicera det ni faktiskt gör på ett konsekvent och trovärdigt sätt kan ni skapa större engagemang både internt och externt.
Länkar i det här avsnittet:
- Läs mer om hållbarhetsresan och boka din plats nu
- För skräddarsytt stöd, läs mer här
Hej, jag som pratar i podden heter Linda!
Jag är grundare till Jobba Hållbart, men jag är också en av grundarna och VD på kommunikationsbyrån Advant med 35 medarbetare. Så jag vet av egen erfarenhet hur svårt (och kul!) det kan vara att driva ett hållbarhetsarbete och vill dela med mig av all den erfarenheten jag fått på min egen resa – allt för att underlätta din.

Har du frågor?
Tveka inte på att höra av dig på hej@jobbahallbart.se
Vi svarar snabbt på dina frågor!
Mejla oss